شصت و نهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان در مشهد در ایستگاه پایانی حاتمی‌کیا سه‌گانه سینمایی «حضرت موسی (ع)» را می‌سازد | همچنان خبری از سریال «موسی» نیست برخورد قضایی با سحر دولتشاهی، تهیه‌کننده سریال و یک سکوی پخش «ماه عسل»، سریال جدید نوروزی | منوچهر هادی بعد از ۷ سال به تلویزیون می‌آید + عکس زمان برگزاری مراسم وداع با علیرضا طبایی اعلام شد بزرگداشت مهرجویی، پوراحمد و زنان سینماگر در خانه هنرمندان ایران+ جزئیات حکایت دیوانه متفاوت و دیوانه واقعا متفاوت آموزش داستان نویسی | قلب نهنگ (بخش سوم) اهمیت اثر سترگ شاهنامه فردوسی از نظر جلال خالقی مطلق | اگر شاهنامه را نداشتیم ... «مدرسه موش‌ها» هر روز از شبکه آموزش پخش می‌شود تقویت ابعاد فرهنگی و هنری از دغدغه‌های بازاربزرگ ملل است چرا در ایران یک جشنواره فیلم معتبر برای زنان نداریم؟ «مهروشید» بهانه‌ای برای انتقال تجربه و انگیزه بخشی هنرمندان مشهدی است مهلت ارسال آثار به جشنواره «سینما حقیقت» تمدید شد رئیس سازمان سینمایی کشور: قدرت بی‌مانند سینما را در اعتلای یک جامعه نباید نادیده بگیریم صداپیشه «جنگ ستارگان» و «شیر شاه» درگذشت + کارنامه هنری صفحه نخست روزنامه‌های کشور - سه‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ جایگاه بالای جشنواره‌های فیلم‌کوتاه در سینما | گفتگو با داوران شصت‌ونهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان در مشهد
سرخط خبرها

حاتمی‌کیا سه‌گانه سینمایی «حضرت موسی (ع)» را می‌سازد | همچنان خبری از سریال «موسی» نیست

  • کد خبر: ۲۵۰۲۴۳
  • ۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۵
حاتمی‌کیا سه‌گانه سینمایی «حضرت موسی (ع)» را می‌سازد | همچنان خبری از سریال «موسی» نیست
ابراهیم حاتمی کیا با ساخت سه نسخه سینمایی «حضرت موسی ع» قرار است مقطع کودکی موسی را در حالی به جشنواره فیلم فجر بیاورد که خبری از پروسه تولید سریال نیست و مدیران سازمان در سکوت به سر می‌برند.

به گزارش شهرآرانیوز، تقریبا ۳ سال از آغاز تولید سریال «حضرت موسی(ع)» می‌گذرد، سریالی که هنوز در مرحله پیش تولید قرار دارد و ترجیح سازندگانش این است که خبری از پروسه تولید به بیرون درج نکند، قرار است ابراهیم حاتمی کیا سه نسخه سینمایی این سریال را در حالی بسازد که خبری از سریال نیست و مدیران صدا و سیما هیچ واکنشی نسبت به آن نشان نداده‌اند.

هفت سال پیش بود که جمال شورجه و سیداحمد میرعلایی تلاش کردند سرمایه‌گذار برای تولید پروژه خارج از سازمان پیدا کنند و میرعلایی در گفتگو با همشهری به این موضوع اشاره کرد و آن زمان برآورد را ۲۵۰ میلیارد تومان خواندند. بودجه‌ای که آن زمان خیلی‌ها به آن نقد وارد کردند. در دو سالی که گذشت یکی از دغدغه‌های سازمان تامین بودجه برای تولید این سریال زمانبر است. سریالی که حالا نسخه سینمایی آن قرار است ساخته شود.

در نشستی عنوان شده بود که سریال «موسی» از آن دست آثار تلویزیونی است که قرار است با پیشرفته‌ترین تجهیزات و لوازم مدرن سینمای جهان ساخته شود. ممکن است علت این مسئله تأکید مسئولان ارشد کشور بر لزوم ساخت و تأمین تجهیزات لازم برای این سریال باشد، هنوز ابراهیم حاتمی کیا در مرحله پیش تولید این سریال هزینه بر است، اما یکی از سایت‌ها عنوان کرده که قرار است نسخه سینمایی این سریال تاریخی ساخته شود. باید دید حاتمی کیا قرار است از همان تجهیزات سازمان برای ساخت فیلم سینمایی اش استفاده کند و یا این که ساخت سریال و نسخه سینمایی را توامان پیش ببرد.

زمانی که پروژه «حضرت موسی (ع)» از جمال شورجه به دست حاتمی کیا رسید و البته در این میان حواشی نیز ایجاد شد، حاتمی کیا تصمیم گرفت فیلمنامه را بار دیگر بازنویسی کند.

حالا این کارگردان کهنه کار می‌خواهد با تغییر فیلمنامه نسخه سینمایی را در سه مقطع کودکی، میانسالی و پیری حضرت موسی را در سه فیلم سینمایی مجزا بسازد! حاتمی کیا فیلمبرداری فصل کودکی آن را کلید زده است. بازیگران این فصل تا کنون علیرضا کمالی، مریلا زارعی، نوید پورفرج و ترلان پروانه هستند.

سید محمود رضوی هم تهیه‌کنندگی سه گانه موسی را بر عهده دارد، تهیه کننده‌ای که نامش در پروژه سریال «حضرت موسی ع» دیده می‌شود.

منبع: همشهری‌آنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->